Eindelijk rust hier - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Eindelijk rust hier - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Eindelijk rust hier

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

08 Maart 2009 | Nederland, Rotterdam

Zo dacht vandaag te gaan surfen, zonnen, of naar de Green Canyon. De zon heeft zich nog niet laten zien in Azie aan mij. Omdat het veel heeft geregend is de Green Canyon niet helder en een te sterke stroming. Tatang is een gast van het hotel die alles regelt. Hij zei dat de golven niet goed zijn vandaag. Ik ben een dag met hem op pad geweest. Tatang is 42 jaar oud en vader van twee kids en is getrouwd. Met de Tsunami is hij aardig getroffen. Zijn warung en huis waren weg, zelf met het gezin na twee weken weer opgeknapt uit het ziekenhuis. Ze kregen 15 miljoen (1mln is 66Euro) van de staat, terwijl zijn huisje 35 mln waard was. Hij moet nog een paar jaar werken en dan kan hij weer een huis bouwen. Het is een mannetje hoor, hij is chauffeur, gids, regeld trips en gaat af en toe met een vrouwlijke toerist mee naar huis, verdiend hij 33 euro mee. Vandaag ben ik achterop de motor gesprongen en zijn we naar een park geweest. Apen, vogels, een grot waar een grote mislimprofeet ligt begraven, bizarre bomen. Erg veel indonesische toeristen vandaag ivm 'moslimvakantie' en het weekend. Hij wees nog even naar een soort alcatres waar het ondeugende zoontje van Shoehartoe zit. We kwamen op een mooi wit strandje terecht, de rest is inderdaad erg donker. Ik voel me soms net beroemd hier want ze wilden vanmiddag allemaal met me op de foto. Groepen jonge meiden en ze vonden het wat hoor. Tatang zei dat ik dat voor mijn werk moest gaan doen. Hij vind mij Chuck Norris zonder hoed, haha. Wel gelachen hoor, hij spreekt een beetje engels. Eindelijk voel ik me een beetje tot rust komen. Vanmiddag bij een warung soto, een soto gegeten, het lekkerste tot nu toe. Aaa ik kreeg het recept. Hierna nog naar twee watervallen geweest. Eentje was vrij moeilijk te bereiken en had eerder mijn schoenen omgeruild slippers. Het was er zo glad dat ik al twee op mijn bek was gegaan. En maakte op het eind een foto van twee mooie italiaanse dames sandalen die waren achtergelaten. Waarna ik die van mij gelijk molde. Tatang was zo aardig zijn schoenen aan te bieden, maar met wat glijen en wat langzamer ben ik heelhuids terug gekomen. Hue die fijne reef slippers, zonde. Ik ga ze gewoon laten maken en voor nu even simpele gekocht voor 66 eurocent. Net een goede vis gegeten maar weet de naam niet, just fish.
Betaalde met 50.000 en het kostte 33.000 en moest 20 min wachten op mijn wisselgeld. Ik heb toen maar wat bij de buren gekocht en toen gepast betaald. Even wat anders, ik ben zo blij met mijn earplugs want zonder slaap ik niet. En mijn horloge wekt mij met een hanen gekukeleku, wel toepasselijk hier. Eindelijk rust zeg hier in dat internetcafe, skypen is leuk hoor maar heb net uitvoerig Deens en Duitse kids gehoord die heel hard met hun ouders aan het skypen waren, fijn. Ik ga morgen lekker surfen. Het is zaterdag avond en ga even kijken in de kroeg, steld niet zoveel voor hier btw,cheers.

  • 08 Maart 2009 - 12:53

    Cans:

    Klinkt goed allemaal en binnenkort jouw soto proeven ;-)
    Leuk dat je in Bandung bent geweest. Een plaats die me al heel m'n leven intrigeerd omdat mijn moeder daar vandaan komt.
    Morgen Friendly Fires in Rotown, eerste concert na zwangerschap.
    Groetjes, Cans

  • 08 Maart 2009 - 16:26

    Willem:

    Hey, Orang Belanda Bennie Buléh! Apa kabar? Gaat ie lekker daar. Je bent bandung al voorbij las ik. Mijn oude stageplaats. Ben wel benieuwd hoe het nu is. Pangadaran heb je ook al gehad. De apen hadden daar een keer al m'n kleren gejat na het zwemmen. Moest ik ze met bananen uit de bomen lokken. Uren mee bezig geweest.. Maar jij doet dat dus beter. Dus nu weer door met de reis. De bus heb je al ervaren. Pak de trein! En dan de eerste klas. Kost toch niks en je reist heerlijk. Geniet van het dampende heksenketel daar. Richting Bali wordt het steeds mooier. Heb je trouwens nog een ongesensureerde Waarbenjaminjij, voor de echt smeuïge verhalen? Doe je best daar, pas op je portemnonee, en doe altijd je kleine regenjasje aan! X, Willem

  • 08 Maart 2009 - 17:41

    Mick:

    Hey Chuck!
    De regen slaat hier tegen de ramen, er stonden net een paar meeuwen aan het raam te kloppen, of ze hier mochten schuilen... Jaja, pestweertje dus.

    Mijn verjaardag was gezellig, dank nog voor je telefoontje!

    Hartelijks van je zus.

  • 08 Maart 2009 - 18:42

    John:

    Ha die Benz,
    Zoals verwacht vermaak je je weer prima daar. Relaxed week-endje achter de rug. Dinsdag weer naar boord. Zie je mail wel weer over 2 weken. Heel veel plezier daar verder. Groet John.

  • 09 Maart 2009 - 09:50

    Mickey Ortega:

    Hey Ben!

    Klink heerlijk ...
    Ben benieuwd naar je surf ervaringen daar natuurlijk (let op! 't kan daar flink los gaan)

    Love,

    Mick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Benjamin

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 16808

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 21 April 2015

Vietnam

27 Februari 2014 - 18 April 2014

New Zealand

27 Februari 2009 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: