golfsurfen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu golfsurfen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

golfsurfen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

09 Maart 2009 | Nederland, Rotterdam

Vandaag schijnt de zon een beetje yeeeaaaah. Lekker gechilld op mijn balkonnetje. Waar van ochtend btw om 6 uur andere mensen op zaten en keihard te praten, de hufters. Ach, de zon schijnt dus nu kan mijn dag niet meer stuk. Naar de surfmannen gelopen, de zee is nog niet goed dus wachten we tot het hoge tij. Ik ben het om 14u toch maar alleen gaan proberen. Dat viel weer even tegen zeg. Even in het zonnetje gelegen en gelezen. De beste golven zijn nu ron 17u precies voor mijn hotel. We liggen nu met een man of tien in de zee. Golven van 1m tot soms 1,5m. Het moeilijk is altijd om door die eerste tien golven te komen. Je moet er doorheen duiken met je plank en doorpeddelen. Tegen de tijd dat je door die golven massa bent ben je kapot en dan komt er meestal net een goede waar je op kan surfen. Maarja dan wil je net even rusten. Ik ben gelukkig niet meer in die wasmashinetrommel terecht gekomen. Wel liep het zoute water uit mijn oren, en neus. Toch in de middag een paar keer een goede ride gemaakt en heb al een beetje leren sturen. Het waren bijna allemaal kleine apies van een jaar of 12 om mij heen. Die schiet met die kleine plankjes zo door die golven en nog veel harder er over heen. Wat zijn die gasten goed zeg. Ik ging vanmiddag mijn was even ophalen, had het namelijk niet door het hotel laten doen was belachelijk duur. Ik leer dat afdingen steeds beter. Wilde wel met de bajac maar weer zo'n vervelende onderhandeling, ik besloot zelf een fiets te huren. Daar na reed ik met mijn fiets er langs nou je had hem moeten zien kijken. Vanochten trouwens nog wel zo'n bajac zelf gereden en toen zat hij zelf voorin, nou dan krijg je hoop commentaar. Ik ben mijn was gaan halen en daarna gemasseerd. Op de vismarkt heb je allemaal visrestaurants die leeg waren en waar je je vis uit blauwe plastic bakken moet uitkiezen. Ik ben naar het restaurant gegaan waar volk zat. Lekkere scampies gegeten met indonesische spinasie, knetter veel. Er zat daar een verkiezingspartij en dat was feest hoor. Allemaal meezingen met een gitarist. Eentje moest weer met mij op de foto. En kreeg een T-shirt van hun democratische president. Ik hoorde dat ik dat shirt eigenlijk hoort aan te trekken. Dus om hun een plezier te doen heb ik dat gedaan en toen gingen ze allemaal juigen. Grappig hoor later dat shirt aan een local gegeven. Ben nog even door een wwonwijk/bos gefietst, hele gekke ervaring. Allemaal gezinnen en vrienden voor de buis. Mooie dag vandaag en morgen naar Yokjakarta met de business minbus en trein. Groeten

  • 09 Maart 2009 - 14:21

    Mickey O:

    Ik ben zo trots op je kerel!

  • 09 Maart 2009 - 16:41

    Je Zus:

    Jee, doorzetter! Je laat je niet intimideren he? Door de golven nie en door die ukkies nie! Door die snelle verkopers nie! Mooi man!
    Je pikt je eigen golf!

    Liefs,


  • 10 Maart 2009 - 01:22

    Hoi Feestneus:

    Dat zijn mooie verhalen kerel. Leuk zoals je het schrijft, is net zoals je het zou vertellen. Ik kom trouwens ook niet veel aan mailen toe, er gaat al genoeg tijd in het dagboekje zitten. Mooi dat je de flow te pakken heb. Ga zo door!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Benjamin

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 16832

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 21 April 2015

Vietnam

27 Februari 2014 - 18 April 2014

New Zealand

27 Februari 2009 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: