Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

09 April 2015 | Vietnam, Nha Trang

Laatste dag Hoi An, leuk stadje, kunnen ook nog naar een klein Ankor Wat, maar slaan ff over. Laatste dag hier en even een beetje rustig an;-). Wel door het oude centrum gelopen en wat klassieke oude huisjes en tempels bekeken. Nog even wat super goede belegde broodjes gegeten. Er is tot nu toe vrijwel nog niks wat we niet lekker vonden. De keuken is fantastisch hier, we zitten soepjes, gebakken pannenkoekjes etc. op straat met locals te eten. We hebben de tassen opgehaald en zijn mooi geworden.

In de avond met de nachtbus weg naar Nha Trang, aan de kust. Met een slaappil (van andere Hollanders gehad die we al kende). Gelukkig goed geslapen en kwamen 14 uur later aan. Toen werden we opgehaald (dachten we maar dat ging een beetje verkeerd. Dat zijn van die gasten die dat doen geloven dus werden we niet naar het juiste hotel gebracht. Maar later na opknapbeurt in een hotel, toch nog naar de juiste gebracht. Tja kan gebeuren in deze hectische wereld. Je moet continue opletten en scherp zijn en er vanuit gaan dat niemand met je tassen ervan door gaat. Het komt ook altijd wel weer goed.

We zitten in een stad waar ook knetter veel Russen zitten. En dat resulteert in dat sommige bars en hotels ook van hun zijn en dat alle menukaarten eerder in het Russisch zijn dan in het Engels. We hebben een duik/snolkeltrip geregeld voor morgen. En deze Fransman adviseerde ons naar Long Beach (Bai Dai) te rijden met een scooter, een mooi lang strand. Best verlaten en veruit de stad. Heerlijke stranddag. Lekker gezwommen, met Petra op een waterscooter (15min 20 euro) en een zeeaal gegeten voor 20 euro. Had niet het idee dat je daar op kon afdingen. De verse zeedieren kosten best geld in verhouding dan wel. Net voor het donker terug in de drukte. Nog wat in een Russentent gedronken, voor de ervaring.

Vandaag vroeg op en met de bus/boot gaan duiken, Petra snorkelen. En mooie vissen, zeesterren en egels en koraal gezien. Ik heb een refresh gedaan ivm al 6 jaar geleden. Maar snap het nu weer. Alleen adem altijd nog te snel, heu. Dat is de kunst, hoe langer je het dus hoe minder energie en hoe relaxter je ademt. De hele boot zat vol met drie duikscholen. Fred onze duikmaster had al gezegd dat ze hier boten besturen zoals brommers. En dat is zo want ze hangen vol rubberen banden en die gebruiken ze volop. Ze vechten voor een plekje aan de kade, ze rammen kopvoor tegen alle boten aan voor een plekje. Ongelofelijk, zei al tegen Petra, het zal je boot maar zijn, maar hoe hard ook, geen slecht woord. Nou zijn ze dan wel van dik en slecht onderhouden houtsoorten. Was weer een beleving, op de scooter nog naar de Cham Towers/tempel geweest. Stam maarliefst uit de e eeuw. Gelijk uitzicht over de stad, Tot slot naar the Long Son Pagoda gereden in opnieuw het gaotische verkeer. Vind het wel tof tussen die duizenden scooters/fietsers/auto's/bussen/vrachtwagens en voetgangers. Die overigens ook wel een zomaar spookrijden of dwars oversteken, het kan allemaal het loopt/stroomt gewoon door. En wij gaan erin op;-). Gaan morgen naar Dalat. Greetz from Vietnam

• 11 April 2015 - 07:55

Jo:

Vet hoor, dat Vietnam. Klinkt als één groot avontuur. X

• 11 April 2015 - 09:03

Johan De Witte:

Hi, Poes goed, wij ook.

Zaterdagmorgen, mam slaapt, mooi weer -gister 20 graden- zomer dus, Fred spint op m'n schouder, ik neem een aanloop naar huisvlijt -moet toch eens beginnen- maar eerst nog even kijken naar Vietnamese post. Als ik jullie ervaring lees zou je voor af te kicken bijvoorbeeld eerst even naar Belgie moeten voordat je weer in het geordende prestatie gerichte en stijve Nederland neerdaalt. Het zal weer wennen zijn hoewel ze er hier ook zomaar met je tas vandoor gaan, je van de weg proberen af te rijden en o.a. bezit door de belastingdienst nogal gerelativeerd wordt. Ofschoon, boterhammen verdienen in Vietnam lijkt ons minder makkelijk dan ze eten, kom maar weer gauw terug. XXX Ineke Johan