vervolg - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

vervolg

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

12 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Nog even over dat meer waar hun aan wonen, dat is het schoonste meer van het noordereiland en is 80 meter diep. Jeroen heeft voorlopig op onze laatste avond super lekker en veeeel gekookt. Biologische ossehaas van een schotse hooglander, en lamskoteletten, tiger garnalen etc.etc. Fijn met het hele gezin zitten kletsen met een goed glas wijn. De plaatselijke sprinkhaan, die dat heerlijke tropische geluid meken met hun vleugels, zitten 7 jaar onder de grond en dan moeten ze het in 24 uur doen. Niet gek dat ze zo'n herrie maken;-). Jeroen heeft 10 kippen en 1 haan waar we elke ochtend door worden gewekt. Onze camper staat klaar, vanacht nog geslapen in Moenah haar kamer en morgen eerst een enorm uitgebreid verslag van Loraine gekregen ivm knappe dingen in dit land. Het klinkt lang 7 weken maar We hebben nu al door dat het best kort is. Wij zijn een van de kortste huurders en we kunnen deze weken makkelijk vullen op het noordereiland. We zijn enorm in de watten gelegd hier bij de Bassantjes. Bedankt en zo lief, nadat we de boodschappen hadden gedaan zagen we in de koelkast een fles roze prosecco met een lieve kaart als cadeautje voor ons huwelijk. En nog een speciale huurprijs voor de camper;-). Toen zijn we in Rotorua eerst even de olie laten verversen, dan doen ze hier in 10 min. Ideetje voor thuis?? En Daarna door een bijzonder vulkanisch strand gebied gelopen in rotorua, vogelreservaat. Wat een plaatjes, mooi kerkje van de maories, Ohinemutu. Ik bespaar jullie bijna alle Maori namen want die zijn knap pittig om uit te spreken laat staan te onthouden. Lake Tikitapu/blue lake zijn we naar toe gereden en op de camping gestaan. Even een lekkere curry in elkaar gedraaid en de hele avond zitten coconnen in de camper met de prosecco. En de volgende een rondje gelopen rond het meer. Op een of andere manier kwamen we maar niet weg daar, het leek wel een soort loop waar we in zaten. Ten eerste waren we al de laatste die van de camping af kwamen, rond 11 uur, ook een keertje rustig gedaan. En dus gelijk te laat voor verschillende activiteiten. Maar morgen gaan we naar the sqeeze, dat zijn twee rotswanden waar je tot aan je middel door het thermale water heen klautert. En dan ook nog met een waterjet aangedreven over die rivier. e reden een stukje naar het zuiden en hadden de middag tijd voor iets wat er op ons pad zou komen, nou reden wij langs Waimangu volcanic valley, dit is echt een schitterend vulkanisch gebied. Het is het grootste geizermeer van de wereld. Een meer wat extra blauw is door alle zwalstoffen, dit is een fantastisch gebied voor de foto liefhebber. Die kleuren van de geizers, algen, planten, het water het kalksteen, ongekend. Ik denk qua landschap een van de bijzonderste plekken waar ik ooit hebt rondgelopen. We staan nu op een camping tussen engelse, best veel Nederlanders en Duitsers. Komt ook wel omdat dit een bijzondere kamping is omdat je hier allemaal hotpools hebt. Dus na die lange wandelingen van vadaag ons zelf eens verwend met allerlei baden van rond de 40 graden. Er is ook nog een wandeling van 5 min, en dat loop je echt door een stomend gebied met overal geizers om je heen, in dit geval tijdens zonsondergang. We genieten ons een ongeluk. Nu pitten, morgen veel te doen. In de ochtend gaan we eerst wandelen Waiotapu Thermal Wonderland. Trustte

• 12 Maart 2014 - 09:46

Bart:

Blijf jezelluf maar lekker een ongeluk genieten.

• 12 Maart 2014 - 10:00

Johan De Witte:

Hi Jongens,

'We genieten ons een ongeluk', raakt! Veelzeggend mooi!
    We (ook Fred) zien uit naar jullie verhaal. Intussen camperen mee.

Johan

• 12 Maart 2014 - 12:35

Anke Keuzenkamp:

Hoi Benjamin en Petra, weer een heerlijk verslag van jullie reis. Ik geniet mee.
    Lieve groet Ank.