Jeroen, Loreen, Reef (8jr), Moena (11jr) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Jeroen, Loreen, Reef (8jr), Moena (11jr) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Jeroen, Loreen, Reef (8jr), Moena (11jr)

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

09 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hier zijn we weer. De volgende dag inderdaad gesnorkeld bij Goath Island. Spullen gehaald bij Seafriends, een belgische jongen die de boel runde daar hielp ons. Hij viel natuurlijk al bij zijn eerste woorden ddor de mand. Het leuke van deze duik/snorkel school is dat ze de wetsuites zelf laten maken en de ritsen, handig aan de voorkantzitten en goed dik zijn zodat je lekker lang kan snorkelen zonder het snel kuoud te krijgen. Aangezien Petra niet zo'n held in het water is komt goed uit;-). Flink wat vissen, een rogje en wat planten, leuk maar niet spectaculair. Ben wel een beetje verziekt met great barrier reef en Indonesie. Maar het blijft leuk en tof dat Petra een beetje de smaak te pakken krijg. Hierna snel spullen gepakt en in 4 uur naar Jeroen gereden. Auto ingeleverd op de airport en daar pikte Jeroen ons op met Loreen en de kids. Erg fijn om goede vrienden weer te zien en ook bij zonder op deze manier. Gelijk weer vanouds, had ook niks anders verwacht. Sommige vrienden heb je voor het leven. Gelijk naar hun huis gereden, een oude ontmoetingsplek van een motorclub. Inmiddels verbouwd tot een mooi optrekje. Flink bij gebabbeld en heerlijk gegeten. Er was hier ook nog een Belgisch gezin. Die wachten op een camper die in reparatie is. Aardige lui en ook twee avonden mee aan tafel gezeten. De eerste dag beetje bijkomen van de snelle rit van de afgelopen dagen. En toch al wel weer met een stoere zee kajak het meer rond en op een strandje lekker alleen met Petra. Ondertussen met Jeroen gewaterskied, en wakeboarden, ging best aardig. Cool in een vette speedboot van een maat van hem, 130 pk en vlak water. Petra mee de hele ochtend in de boot. In de middag met hun op stap naar de Okere falls, echt super mooi gebied met indrukwekkende redwood bomen. En een Spring die het water uit de bergen haalt, het duurt 7 jaar en pompt 4,5miljoen liter kristal helder waternaar boven. Hierna nog een stukje verderop gekeken naar raften bij de Hamuruna Springs. Fijn even met zijn alle onderweg en tot slot wat flessen wijn gehaald en bij de Thai gegeten. Was erg gezellig. Vandaag vroeg opgestaan en toch besloten voor de luxere camper te gaan, meer ruimte, veiliger, sneller, jonger, toilet, douche en self containt. Dus mogen we ook op meer plekken staan en ook op aangewezen 'wildparkeerplekken'. Dus die hebben we vandaag uitgelegd gekregen en ben met Jeroen en Reef gaan mountainbiken, cool 10km los door een redwoodforest met singletrack routes van bij elkaar 120km. Dus voor de liefhebber een walhalla. Had ik ook nog nooit gedaan. Dus zo lekker eten Jeroen staat alweer te kokkerellen. Loreen verteld ons over planten en verzorgd ons lief tot in de puntjes. Ze zijn echt niet veranderd, en gelukkig lekker druk in de weer, ze hebben dit seizoen alle 15 campers verhuurd. Mooi wij krijgen vanavond nog een briefing en morgen gaan we op pad. Schrijf jullie later, bedankt voor jullie leuke reacties.

• 09 Maart 2014 - 07:55

Bart:

Dat klinkt goed allemaal. Toch voor de luxe camper, beter hoor. Blijf lekker schrijven, dan ben ik ook weer even op vakantie. Enjoy verder !!!! Groetjes Bart

• 09 Maart 2014 - 08:53

Johan De Witte:

Hi, globetrotters

Behalve een privé eiland, Redwood bomen, kristalheldere spring en met 130 pk over vlak water enz. begint het met 18 graden dit weekend in Zwijndrecht op New Zeeland te lijken. Het is hier schitterend weer. Overigens duurt een etmaal hier maar 24 uur. Als ik lees wat jullie beleven/doen, past de klok zich aan en draait bij jullie een rondje extra op een dag. Vrienden ontmoeten in de vreemde, lekker eten en nog zoveel voor de boeg. De reis van jullie leven! We 'raften' via je verhalen mee. Met mam gaat het elke dag een tikkie beter. Het was zo leuk op Mick's verjaardag, vrienden, Alex, Wilbert, lekker eten bij de Italiaan, Rotterdan, weer eens even uit! Dat je op het juiste moment belde -"of dat ie naast me staat" zei mam- was wel het toetje. Mam doet weer kleine boodschappen met scootmobiel op Walburg. Vanmiddag -zondag gaan we even op visite naar een oude kennis in een nieuwe flat in Barendrecht. Bij elke regel die ik schrijf vraag ik Freddy toestemming. Ik heb de indruk dat hij meeleest. Hij neemt plaats op m'n toetsenbord en belemmerd uitzicht op m'n etensbord, niets kan ik nog zonder hem. Hij knort en kwijlt van genoegen en zijn lichaamstaal zegt dat hij barst van de honger. Hij treft het want zondags eten loge's bij ons altijd zalm met een schoteltje poeze-melk, waarmee ik zeggen wil dat jou afwezigheid Petra, geen invloed heeft op Freddy's welzijn. Ga stoppen, tot later, geniet, New Zeeland ligt bij ons permanent op een keukenstoel zodat we via die uitgescheurde atlas page in de cabine van de camper plaatsnemen. Goed dat je die luxe hebt genomen ;-(

• 09 Maart 2014 - 21:15

Jeltje:

Wat klinkt het allemaal goed Ben!!! Lekker actief bezig, mooie natuur en fijne mensen. Heel leuk om via jullie reisverslagen mee te mogen genieten :)
    X

• 11 Maart 2014 - 16:47

Mickey:

Sounds good, have fun!!
    Wij werken gewoon door hier... :)