Bali - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

15 Maart 2009 | Nederland, Rotterdam

De laatste dag in Jogya
Met het vliegtuig naar Denpasar. Met de taxi naar Kuta, moet het toch even zien. Bijna alle hotels zitten vol. Kwam ook pas om 22:30 aan. Ben daarna de hele buurt doorgelopen en nog in een straat beland met Loret de Mar Clubs. Dus niet echt mijn ding, toch nog even met een duitser en engelsman staan kletsen. De volgende dag ontbeten bij een mexicaan. Toen kwam Jascha langs lopen een gast die ik al op Java had ontmoet. Ik had al een jeepje gehuurd. Hij wilde de stad ook ontvluchten en besloot mee te gaan. Aardige gozer net klaar met zijn studie 27 jaar. Op naar de oostkust. Eerst een stop gemaakt bij een klein mooi plaatsje aan de kust. De weg is best moeilijk te vinden dus komt het goed uit dat ik een bijrijder heb. Ik wilde graag naar Amed omdat je daar mooi kan duiken. Best een stuk rijd, s'avonds aangekomen en door een man op een brommer gelijk gepaaid voor een hotel. Hij heeft een nieuw hotel met airco, zwembad en seaview. Eerst kijken. Een prachtige plek hier, totale rust en wat een sterrenhemel. Die avond toch nog even voor een duikschool gekeken, want die vertrekken meestal in de ochtend. Het stikt hier van de scholen maar de nederlandse was nog open. Twee duiken incl. lunch voor maar 37 euro, koopje. Die avond nog naar live muziek geluisterd in een dorpje verderop. Het duiken was wel leuk, een scheepswrak uit de ww2, een schip wat door de japanners is getroffen. Wel een beetje grauwe stukken ivm de lava en weinig koraal.
In de middag door gereden naar ? Leuk als je alle kanten op kan. We reden langs de Batur vulkaan en een flink meer, maar besloten door te rijden. Aardig verkeerd gereden en dus toch terug naar de Batur vulkaan. De volgende dag een hiketour van 6 uur. Na flinke onderhandelingen mochten we niks over onze prijs zeggen tegen de andere gasten, haha. Om 3:45 werden we opgehaald want alles moet hier bij zonsopgang. Met een zaklamp goed schijnen en met een flink tempo 600 meter klimmen naar een hoogte van 1800 meter. Alle andere mensen ingehaald en kletsnat boven aangekomen. Gewacht totdat de zon kwam, best mooi. Daarna langs drie andere kraters, waarvan eentje deels actief is (stoom). Ook veel van die geizers hier die stoom blazen. Sommige staan hier een eitje in te koken. Erg mooi gebied. Toen om onze benen wat rust te gunnen zijn we naar een kleine spa gegaan, waar ze warm geizerwater omhoog pompte.
Lekker gezeten en gezwommen. Onderweg kwamen we trouwens veel mensen tegen die een auto met chauffeur hadden gehuurd. Het is wel even wennen links rijden, daarnaast zijn er wel veel kamikaze gasten tussen. Jascha zei gisteren tegen wat nederlanders dat ik een halve indo ben, zoals ik rijd met een hand op de toeter. Vandaag naar Ubud, want ben het autorijden alweer zat. Een goed hotel uitgekozen met een fraaie inrichting. Zwembad, lekker hoor. Wil hier eigenlijk wel even blijven, maar moet die auto morgen terug brengen in Kuta, heu. Wil Ubud namelijk wel wat beter zien etc. Knetter veel toeristen hier btw. Al mijn kleding is alweer vuil even wegbrengen in ??? Daaag

• 16 Maart 2009 - 09:44

Mick:

Zo, vogelvrije! Ubud is leuk! Zo ver ik me kan herinneren! Ik heb daar toen een schilderijtje gekocht... die met dat meisje met vlechtjes...

Ga nu weer aan het werk, bij ons is het maandag namelijk... Groet van je zus

• 19 Maart 2009 - 06:00

Bartendelalaas:

Hoi kerel, als je dalijk even omhoog kijkt dan vliegen we voorbij. Stappen zo in het vliegtuig naar Bangkok. Jip we zijn onderweg naar huis. Zie je over twee weken. Veel plezier nog!!!