Borobudur, Prambanan - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Borobudur, Prambanan - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Borobudur, Prambanan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

11 Maart 2009 | Nederland, Rotterdam

Als ze hier een rijbewijs halen dan leren ze waarschijnlijk continue een hand vrij te houden om te toeteren. Rakelinks vliegt het hier langs elkaar heen. Nog nooit zo knetter veel brommers en motoren in een stad gezien. En zeker niet met een paar kleine kids erbij zonder helm. Heel gebruikelijk hier. Zag net nog een vrouw met drie kleintjes om haar heen gekneld. Ik stelde me net voor dat een kennis van haar had gezegd neem die twee van mij ook even mee uit school, pfff. Ik heb een prima kamer en een te gekke badkamer het is een mengeling tussen Gaudi en de efteling. Met wat van die magic mushrooms zou je daar de hele avond kunnen zitten, haha. Voor mij maar een koud bad. Alles is hier goed geregeld behalve mijn bed dat is zo hard als beton. Toch ziet het er wel uit als een matras? Om 4:45 wordt ik opgehaald om naar de borobodur en Prambanan te gaan. Mijn ontbijt werd even gemaakt voor die tijd, aardig. Elke ochtend om 4:30 en 4:40 hoor je hier keihard de gebeden galmen. De minibus is optijd?? Nog drie tjechen ophalen en dan 1 uur rijden. Onderweg heel mooi de merapi vulkaan zien blazen, indrukwekende foto's gemaakt. Om 6 uur gingen de deuren open en we liepen als eerte het terein. Er is bijna niemand, heerlijk op. 2.000.000 stenen en knetterveel stupa's en boedha's. Enorme mooie omgeving en met de volle zon, het was geweldig. Heb nog even in de zon gezeten en goed gerelaxed. Medut is een kleine boedistische tempel in de buurt met een indrukwekkende boom ernaast. Ook een zilverfabriekje bezocht, was wel mooi al dat fine grain (fijn zilverdraad), maar te truttig. Nog 1,5 uur rijden naar Prambanan het grootste Hindu tempelcomplex in zuid oost Azie. De drie grote tempels Shiva, Visnu en Brama en nog een paar die zijn blijven staan na de aardbeving in 2006. Echt zonde hoor en de locale bevolking hebben massaal de gevallen stenen gepikt, dus moeilijk opbouwen. Ik werd rond gegidst door een mannetje van 16 die moest oefenen, aardig en deed zijn best. Heb hem maar een goede fooi gegeven. Morgen ga ik naar Kraton (paleis) waar de sultan woont met nog 25.000 mensen, een dorpje dus. Daarnaast is het waterhuis 'Taman Sari', deze sluiten om 2 uur dus ga dus weer vroeg op. Heb ook besloten niet naar de Bromo te gaan dat kost me namelijk 10 tot 12 uur in de bus zitten. Ik heb besloten gelijk naar bali te vliegen maar wel met die betere maatschappij, ma:-). Af en toe hoor je een bekend woordje zoals bankroet, handdoek en koelkast. Vanmiddag ging even hoestdrank halen. Niemand sprak echt engels, maar een vrouwtje van een jaar of 80 sprak gewoon nederlands. Leuk, ze zat ooit op een chinese, nederlandse school. Bij het hotel bestelde ik een fanta, deze is rood van kleur en smaakt 100% naar de rode fernandes en deze wordt door coca cola geproduceerd. Aardig gek. Daaag

  • 11 Maart 2009 - 11:30

    Ineke Johan:

    Wij zitten nog te wachten op de Borobudur tot de zon opkomt en van het mediteren helemaal gelukkig worden en jij loopt alweer in een zilverfabriekje rond met truttigheden, drinkt thee met de Sultan neemt een vliegtuig naar Bali en misschien neem je Celebes ook wel even mee. Voor ons die Groningen al een behoorlijk eindje rijden vinden, zit er behoorlijk gang in je verhaal. Beloof dat je die blazende vulkaan bewaart en als je weer eens in de buurt bent uit komt leggen waarom zo'n steenpuist daar zo mooi is, maar je zoiets beter niet in Rotterdam kan hebben.

  • 15 Maart 2009 - 11:54

    Ilse:

    Haai!
    Niet om je bang te maken maar wel om te waarschuwen. Gisteren een verhaal gehoord van een oude bekende dat zijn vriend daarzo met chocolade gedrogeerd is en compleet beroofd is! Het kan dus iedereen overkomen. Volgens mij had je zelf ook al zo'n verhaal eens gehoord. Maar goed...BE CAREFULL!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Benjamin

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 16829

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 21 April 2015

Vietnam

27 Februari 2014 - 18 April 2014

New Zealand

27 Februari 2009 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: