Kl 6mln - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Kl 6mln - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Kl 6mln

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

25 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Allereerst nog even voor de mensen die graag berichten delen. Geen Facebook aub ivm onze afwezigheid. Ik zit me net te verbazen, we drinken nu een kopje thee voor 6 euro en gisteren middag een lunch voor beide voor 2,80 euro. De ene dag eten we voor 40 euro en dan weer voor onder de 10 euro, het verschilt nogal dus. De architectuur in deze stad is interressant. Knetter veel grote flats met bijzondere vormen en dus ook ingewikkelde constructies. Ook veel lelijke en erg veel armen die in troosteloze flats wonen. Zelfs naast ons hotel. Ja hoor sta ik koud te douchen, werkte dus niet bleek dat je elke keer de schakelaar moet omzetten. Heeft Petra even geluk. We hebben onze weg al aardig gevonden in het openbaar vervoer. We vliegen kriskras door de hele stad. Petra zei gisteren nog tegen mij dat ze het jammer vond dat ze niet veel eerder verre reizen had gemaakt, tja nu iig wel. En het geeft aan dat ze in haar element is;-). In de ochtend is het aangenamer qua temperatuur, maar stijgt al snel boven de 30 graden. Wel veel bewolkt met dagelijks een stortbui. Als je op reis bent vallen natuurlijk al de dingen op die thuis er niet zijn of anders gaan. Elke dag val je van de ene in de andere verbazing. Zo kocht ik gisteren een goedkoop klokje (G-shock) van 8 euro. De vrouw zetten de tijd gelijk op het klokje en ik nam het aan en zei ow er zit nog plastic op het glas, waarop zij zei, stop dat moet je er pas over twee maanden afhalen dan doet je er langer mee. Petra toffe New Balance gympen gekocht. En een Powerbank voor onze elektronische spullen. We zijn naar de Bathu caves geweest, dat is een templecave, wel aardig. En lekkere roti gegeten. Na de bui naar Frim, een natuurreservaat van 600 hectaren, alleen te laat en bijna alles was gesloten. Wel erg mooi, en zag nog een flinke hagedis van zo'n halve meter. De taxi gepakt naar een Chinese tempel in het zuiden. De taxi is ook altijd tof in het buitenland. De gesprekken (nou is dat hier erg beperkt vanwege hun slechte Engels) en de weg weten ze ook niet altijd. Maar je kan soms uit de de spullen op hun dashboard en staat van de auto al een hoop halen. Ik draaide een keer aan een raampje, die kreeg ik dus niet meer dicht. Fijn in de file;-). s'Avonds bij de Indier gegeten en daarna in een reggea bar nog een sex on the beach gedronken. Vlakbij ons hotel doken we nog een karaokebar in, maar vermoedde al snel dat dit een hoerentent was dus maar snel eruit gelopen. Trouwens ratten en kaakerlakken zie je s'avonds wel rondrennen hier en daar. wordt vervolgd