KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

KL

Door: its me

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

23 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi daar, Hier is alles picobello. Na een 12 urige slapeloze vlucht in KL aangekomen. Trein gepakt en metro en naar ons hotelletje gelopen. Beetje vage buurt maar lekker rustig en oke hotel. Ondankt de moeheid toch de stad in. Je hebt hier shopingmalls die ik nog nooit zo groot en veel heb gezien. 10 verdiepingen en een paar maal achterelkaar en waar breitling en Cartier in in eentje zitten. Groot en druk, o ja in the time square mall is ook een achtbaan, waarom niet iig lekker de ruimte. We gingen wat eten en daar maakte ik gebruik van het toillet, zie ik daar een beker met 5 afgesleten tanden borstels staan en tandpasta. Het is een redelijk groot restaurant??? is dat dan ook hun eigen badkamer? Uit luxe en zelfmeedelijden onze voeten en onderbenen laten masseren, zo fijn. Op naar the Petronas towers, imposante gebouwen, niet op geweest maar wel lekker door het parkje gelopen. Binnenkort is hier ook een F1 gebeuren dus staan hier ook al auto's te showen met knappe chicks. Het temperatuurje is comfortabel, een graad of 26 en af en toe zon met een hoge luchtvochtigheid. Gisteren een noodbuitje van 10 min, daarna weer klaar. Mooi al het groen weer gevoed en dan is er dan ook aardig om je heen. Ik had gelezen dat de skybar wel de moeite was, daar zijn we dus heen geweest en dat is recht tegeover de Petronas, fraai uitzicht en realiseerde dat onze maastoren in Rotterdam een lullige vertoning is, qua hoogte dan;-). Petra is ondertussen twee keer in slaap gevallen (aan tafel in het restaurant en in the skybar), maar dat is ook niet gek na twee dagen en een nacht zonder slaap. We besloten nog wat te eten en terug naar het hotel te gaan. We aten nog wat bij een grote chinees, lekker buiten op het terras. Druk daar echt een fabriekje, je Carlsberg bier wordt continue bij geschonken door knappe Carlsberg meiden is super strakke jurkjes. Als je naar het toillet loopt kom je langs opgestapelde tafelbladen. chique is het niet maar lopen doet het zeker. Er was ons herhaalde malen verteld dat de stad zo schoon zou zijn maar dat is dus niet zo. Wij zien toch duidelijk vuil op straat liggen en zeker in bepaalde straten. En ruik er af en toe ook behoorlijk beroerd, naar knoflook met ondefineerbare weige (trema jammer). De metro is best handig, af en toe wat zoeken en soms echt heel druk. Lachen een keer dus in een stampvolle, drukt ik mezelf en Petra naar binnen en de deur kon nog net dicht achter ons (we hoefden tenslotte toch maar 1 halte), het gaat om de ervaring soms;-). Terug naar het hotel lekker 12 uur slapen. Morgen naar the Bathu temple cave etc etc.

• 23 Maart 2015 - 10:25

Johan De Witte:

ff proberen of het werkt. Had al een stukje geschreven en is verdwenen, site zat vast.
    Geniet
    Johan

• 23 Maart 2015 - 10:50

Johan De Witte:

GoodmorningVietnam, hoe kom ik daar nou op schrijf ik met de staart van Freddy voor m'n rechteroog. Niet begrijpend kijkt hij of er wat te snaaien valt op m'n bureau, springt dan bovenop een stapeltje keurig gesorteerde papieren, glijdt uit en veroorzaakt met zijn dat heb ik niet gedaan onnozelheid een chaos op de grond. Dit gebeurt dagelijks 50 keer. Alles wat onverzekerd is en breekbaar staat al op de grond -;).

Maandagmorgen, zonnetje maar koud. Schilderdag van mam, ik maak de winst en verlies rekening van 2014 voor de belasting. Wat heb ik er een hekel an. Uit het eindelijk af en naar de boekhouder brengen gevoel, put ik moed.

Hadden gister al eens gegoogled naar KL en dat stukje Vietnam langs de kust en zijn maar wat bij de Chinees gaan halen voordat Boer zoekt Vrouw begon. Geniet! Johan

• 23 Maart 2015 - 13:30

Herman En Ria Specht:

Wat leuk om jullie zo weer te kunnen volgen.
    Groetjes van ons 2