Rotorua en Tokyo - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Rotorua en Tokyo - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Rotorua en Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

18 April 2014 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Gelukkig op de valreep nog even tijd op het vliegveld van Narita en wifi, woehoe. Hier komt het laatste verhaal. We reden vanuit Hamilton naar Cambridge, bekend van paardracen. Gisteren waren de prins en princes uit Engeland hier nog op bezoek. Gek genoeg zijn de winkels op za. om 13 uur dicht?? Ik wilde wild camperen op een parkeerplek bij een super markt maar dat vond Petra niet goed. Dus ergens wifi gevonden en gekeken op de site van Juci (een grote campervan/reisbureau etc). En ja hoor hier vlakbij langs de rivier gestaan. De volgende dag wisten we nog niet precies wat we gingen doen maar wel aan het einde van de dag terug naar Jeroen. We zijn naar mnt. maunganui gereden, een buitenwijk van Tauranga. Hier vonden we het op de heenweg al leuk. We waren al rond die berg gelopen, die op een land punt in de zee steekt. Nu tijd voor het winkel straatje. Hippe winkels, en in een libarary/pizzeria gegeten, alle pizza's genaamd naar schrijvers en we zaten op oude vliegtuigstoelen. En nog in een tof cafe, alla parade achtig afgesloten. Op naar Jeroen, hij had de T-bone steaks er al uit gehaald;-). Warm ontvangen en gelijk aan tafel, Loreen's haar moeder en de kids zijn er ook. De volgende dag zijn we gaan vissen met zijn drieen met Jeroen zijn boot. Na een uurtje rijden de boot te water gelaten, we zijn laat maar het weer was dubieus. Maar bij zee trok het helemaal open. We hebben geluk er is een redijke deining. En hij heeft een gps en we zoeken zijn favo plek op. Een goede dag, 21 red snapers (minimaal 30cm, anders moeten ze terug!) en nog 5 andere vissen, klinkt als "kouwehaai". Petra ook 1 gevangen, stoer hoor was eerst een beetje zeeziek maar daarna ging ze vissen. We zijn maar 2 uur bezig geweest, en je mag er ook maar 7 per persoon vangen. Met een voldaan gevoel terug. drie keer raden wat we die avond aten! Die hebben we met zijn tween staan fileren, weer wat geleerd. De volgende morgen had Jeroen de vissen gerookt gebaken en op zuur gezet. Deze dag campervan opruimen en sterretje laten maken in de voorruit (dat kan niet als het regent?). Afgetankt en gasfles gevuld etc. In de avond hadden Jeroen en Loreen zich enorm uitgesloofd met het avondmaar. Redsnapper, garnalen, salade, rauwe "kauwehaai" zure vis in een heerlijk cocosmelk salade, fantastisch. En om 21 uur naar de natuurlijke hot pools met zijn drieen, tot slot weer een knappe ervaring. Kapot naar bed en de volgende morgen iedereen vroeg gedag gezegd en Jeroen was zo attent om ons te brengen naar het busstation. Leuk zo enthousiast ze zijn over alles, en we zijn in de watten gelegd. Bedankt als jullie dit nog lezen.X Bus 3 uur vliegen 11uur, en in Japan. We hebben maar een paar uur hier en de nacht. Een uur met de trein en daar de taxi gepakt, al door de stad rijdend krijg je de indruk van een inmense stad, de taxichauffeur zei 15 milj. inwoners. Vlak bij ons hotel zat een echte lange drukke smalle straat vol neonreclame en mensen. Snel ingecheckt en de stad in. Er staat hier een kleine versie van de eifeltoren maar nog steeds een forse, misschien de helft van de echte. Heerlijk alles zo anders hier, hier noem ik even wat bijzonerheden tov thuis. Bijna alle Jappanners zijn slank, zeer net gekleed en nog nooit zoveel mannen in pak gezien. De mannen hebben bijna allemaal hetzelfde kapsel, de dames lopen in strakke mantel pakjes en op hoge hakken, en met verschillende kapsels. Alles is schoon, respect, nauwelijks oogcomtact, de demo cd-spelers in winkels staan los, en werken??, de wcbril is verwarmt, in onze badkamer is alles van plastic en 190 hoog, wij krijgen het zelf benauwd daar, stampvolle metro's, Gok verslaafden, de manga films staan naast de manga porno, op de roltrap staat iedereen links, overal autolift/ opbersystemen, alle layouts van alles is hier erg kleurrijk en met toffe grafics. Kortom ruikt naar meer, want het onbekende is interessant en we zijn hier te kort. Dat wisten we al maar de koek is op. Vandaag duurt onze dag 30 uur, dus proberen tussen het lezen films te tukken. Bedankt voor al jullie leuke reacties. En mocht iemand zich echt vervelen, wij staan straks rond 18:15 op schiphol;-). Tot snel allemaal, groeten uit Tokyo

• 18 April 2014 - 08:14

Mick:

Tis heel makkelijk hoor met de trein vanaf Schiphol :-)