Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

01 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier is het 8 uur in de morgen. bij jullie is het 12 uur vroeger. Voor vetrek was het nog even tressen, op het laatste moment nog even een hotel boeken in Auckland. Blijkt dat die basterd van een Bruce Springsteen optreed, precies op die zaterdag dat wij wilden boeken. Verschillende hotels al een jaar van te voren vol geboekt. veel googlen en uiteindelijk met 10 B&B gebeld en raak. 25 min buiten het centrum. Huurauto dag vervroegd en op de airport oppikken. B&B is een huis gebaseerd op de architectuur op Frank Lloyd Wright. Zit dit trouwens te schrijven in de zon op het terras van dit huis, het is echt prachtig hier. Schitterend uitzicht op zee, en je rijd door een stuk palmbomenbos hier naar toe. Maar even iets terug in onze reis. KlM prima, kregen nog een goodybag vanwege ons huwelijk. Toch wel een beetje van slag, ivm tijd reizen. in 36uur 6 uurtjes slapen maakt je niet echt scherp, helaas mijn nieuwe roosroffa sjaal laten liggen in het vliegtuig, heu. En in de chaotische inpakfase mijn internationale rijbewijs vergeten, handig. (blijkt nu gelukkig niet nodig). We hebben in Japan 9 uur de tijd. Tokyo daar is het net een beetje te kort voor, dus dan het dorpje Narita, op de terugweg hebben we een overnachting in Tokyo. Narita is een apart plaatsje. Wat me zoiezo opvalt zijn de ernstig laag geplaatste pisbakken op het toillet. Er rijden hier auto's die een beetje nep lijken. Het zijn kleine busjes en maken nauwelijks geluid, een soort pretpark/beursvoertuigen. De taxi's zijn zwart luxe toyota's met wit geborduurde stoel covers. Volgens mij is de paling hier hot. dat wordt voor je ogen gefileerd. Wij zijn naar de japansetuin gelopen en hebben daar in een japans restaurant gefondued in een ketjap saus. Veel groenten en kip en lever. Nog een flink tempel complex gezien, wel leuk want Petra ziet dit voor het eerst qua cultuur, buiten europa. Ook opvallend is dat er overal toilletten zijn en gratis, geen prullenbakken op straat maar ook geen vuil! Met de trein ben je hier in 15 min voor 2 euro, aanrader. We gaan voor de tweede sessie vliegen. Gearriveerd in Auckland, pas op fruit weggooien want dat kost je anders 400 NZdollar. Petra's hikeschoenen werden nog even afgespoeld ivm met mogelijke bacterien. Moo auto stond klaar, een mooie splinterniewe snelle ford focus. Even wennen links rijden. Tomtom New Zeeland bij ons;-). Dus reden we in een keer naar onze B&B, ik zei het al maar dit is echt een bijzonder plekje. zie foto's. S'avonds even naar het centrum gereden en op die hoge toren geweest van ongeveer 300 meter, uitkijken 220meter. Wel leuk want Auckland is omringd door water. Langs de kade gelopen, knappe industrieele omgebouwde hippe panden met horeca inrichting. Toch op aanraden van Jozien even naar Parnell. Heerlijk bord zeedieren gegeten. Beverley B&B eigenaar is bijzonder attent en helemaal Feng sui, make-up artist. Petra kan grove sjaals gebruiken met haar mooie krullen. Zo en nu krijgen we een ontbijt. Vandaag rijden we naar het noorden naar The bay of Island om daar ma. of di. met een hotelboot 'The Rock' te gaan snorkelen, kajakken en kleiduivenschieten, en BBqen aan boord. We zijn benieuwd. Zoveel te zien, moeten keuzen maken. wat een luxe;-). Groet

• 02 Maart 2014 - 09:17

Eric De Walvis:

Frank Loyd Wright mijn favoriete architect, remember the details :-)

• 02 Maart 2014 - 12:20

Anke Keuzenkamp:

Hoi Benjamin en Petra,
    Kreeg van Ineke deze side door, wat geweldig leuk!
    Fantastisch om zo op de hoogte te blijven. De reisimpressies uit de eerste hand!

Ik zal zeker vaak kijken en meegenieten. Liefs ,Ank.

• 02 Maart 2014 - 12:48

Rachela:

Geniet van jullie mooie reis. Ik/we kijken uit naar de rest van jullie avonturen.

• 02 Maart 2014 - 21:10

Mick:

Ooooh de reis is bgonnen.... Wat heerlijk om zo mee te lezen! Xx

• 02 Maart 2014 - 23:05

Johan De Witte:

Freddy was een beetje de weg kwijt maar nu we hem hebben ingelicht dat jullie geland zijn en in New Zeeland rond toeren, stelde hem dat gerust en maakt weer smilend rondjes over tafel vensterbank en baddert in de gootsteen. Voor zijn begrip en inlevingsvermogen hebben we hem beloond met een extra bakkie korrels. We houden hem op gewicht. Geniet jongens, wij genieten van deze site X.

• 03 Maart 2014 - 11:01

Ineke De Witte:

Lieve kinderen.wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in een paar dagen!!! Veel plezier en zoals ze in Australie overal zeiden; drive carefullie! dikke kus mam [snellle Ford ;-] }]

• 04 Maart 2014 - 23:44

Johan De Witte:

Hallo Nieuw Zeeland, wij krijgen het vermoeden dat jullie letterlijk onderwater zitten met een fles op je rug en waar telefoon of laptop niet werkt. Wanneer je dit bericht leest, weet je dat het mam goed gaat. Vandaag zei de dokter (zelf blij en opgetogen) aan de hand van foto's "ziet er prima uit".
    Geen bestraling, alleen bekende therapie, sterker worden en over drie maanden ter controle. We waren/zijn erg blij.

• 05 Maart 2014 - 14:04

Mirjam Loman:

Wat fijn dat de vlucht goed is gegaan en dat jullie toch nog een slaapplek hebben kunnen regelen.
    Geniet van de reis en wij genieten van jullie verslag XXX