Bye bye paradijs - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Bye bye paradijs - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Bye bye paradijs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

02 April 2009 | Nederland, Rotterdam

De laatste avond liep ik nog door "downtown", die ene straat zeg maar. Hoorde zowaar Belle and Sabastian, dat werd dus mijn restaurant. Kwam nog de twee laatste bekende tegen, twee Canadesen (44jr gespierde donker gast met z'n maatje). Vertel dat er even bij want zij zaten zo te jagen op dat erg jonge spul, we gingen nog even wat drinken met de scandinavische meisjes van rond de twintig. Heb er even bij gestaan maar trok het niet lang. Zat de volgende ochtend vroeg in de ferry met een fransman (werkende in Den haag) te kletsen. Hij komt misschien wel een keertje wat drinken in R'dam. Ik heb me in Mataram centrum laten dumpen anders moest ik drie uur op het vliegveld wachten. Wat geshopt en geen toerist te bekennen. Ze hebben hier van die karaoke cabines, met discobal en lichtjes. Prima vlucht gehad en een redelijk middenklas hotel genomen in Jakarta. Onderhoud is er niet bij geweest de afgelopen 15/20 jaar. Het eten van mijn voorganger stond gewoon de volgende middag nog naast mijn deur, totdat ik er iets van zei. Gisteren naar een luxe retaurant geweest en lekkere scampies gegeten. Vandaag vroeg opgestaan en eerst in een muziekschool gelopen waar ze aan het gymmen waren. Ik ben er even bij gaan zitten en raakte aan de praat met een 17 jarige jongen die de cello speelt. Leuk even zijn bestaan en plannen aan te horen. Wilde vandaag gaan shoppen en begon op een markt voor locals. Echt een verdieping met alleen tweedehands lakens en kleding van het kaliber kringloop. Andere verdieping was nog lang niet alles open dus ben maar een uurtje gaan lezen. Jopie een Indonesische gepensioneerde exzeeman kwam even een praatje maken. Tof we hebben wel 45 min. zitten kletsen (Nederlands) in zijn winkeltje althans zijn vrouw heeft daar drie brillen zaken. Er zat daar niks voor mij bij in die mall. Later nog wel een goede gevonden. Doe hier nu alles met de taxi want het is hier verotte druk en heet. Leuke spullen gekocht vandaag. Net in mijn hotelkamer nog even een massage gehad. Dashima belde gezellig en ik werd gemasseerd, die vrouw vroeg of ik er ipv 1 uur 2 uur wilde. Toch weinig te doen vanavond dus vind het prima. Legde Dashima neer opdat mijn hoofd aan de beurt was. Daarna weer dat gezeik en ze raakte me daar dan ook aan moest gewoon mijn hand ervoor houden. He, ik weet dan ook dat ik voor vrouwen onweerstaanbaar ben in mijn onderbroek, maar zij was weer zo irritant. Moest daarna die gast van de massage salon erbij halen want zij wilde meer geld voor haar baby etc. Ik ben volgens mij maar 1,5 uur geholpen en ik heb ze voor twee uur betaald en ze vroeg nog om een tip, opzouten. Ze gingen weg zonder gedag te zeggen, dus niet nog een keer sufferds. En trouwens dat boeren van haar tussendoor? Ik weet dat ze dat een een beetje vergeten zijn in deze cultuur. Toch is het zo raar ze zijn vaak zo ellegant. Even wat anders de kinderen zijn zo mooi hier en die oudjes ook maar durf daar eigenlijk geen foto van te maken. Vind het beetje genant(hoorde en merkte ook dat ze dat niet fijn vinden). Bij het oversteken moet je echt goed kijken en met je hand auto's en brommers dwingen langzaam te rijden. Morgen naar de oude stad en dan ga ik zaterdag middag mijn reis beginnen. Ik kom zo. och erg vroeg aan en dan staat daar Dashima op me te wachten:-). Bedankt voor al jullie reacties, zo waren jullie er toch een beetje bij. Kus en tot snel vrinden.

  • 02 April 2009 - 13:37

    Ilse:

    Goeie trip terug en tot snel. Kus

  • 02 April 2009 - 21:35

    Cans:

    Goeie terugreis en tot snel!!!! Liefs Cans, Fer, Leander & Lester

  • 03 April 2009 - 18:24

    Fleur:

    Benjamin!!! Wat vliegt de tijd zeg .. ik hoop dat je een leuke trip hebt gehad. Leuk dat Dashima op je staat te wachten :-) ... die smiley erachter zegt genoeg, denk ik ... dikke kus, goede reis en tot snel! xxx

  • 04 April 2009 - 19:53

    Jolanda:

    Hé dat is snel gegaan! Volgens mij heb je t goed naar je zin gehad. Welkom terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Benjamin

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 16786

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 21 April 2015

Vietnam

27 Februari 2014 - 18 April 2014

New Zealand

27 Februari 2009 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: