Ubud en Lembongan - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Ubud en Lembongan - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Ubud en Lembongan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

19 Maart 2009 | Nederland, Rotterdam

Met Jascha naar Ubud gereden, beetje richting het zuiden van Bali. Een kunstenaars dorpje, ontwikkeld aan tot een enorme toeristische stad. Lekker gewinkeld en naar het Monkey forrest. Ik sprong naast een aap op een plank, hij viel mij aan met blote tanden. Was even spannend maar gelukkig kon ik hem afweren met mijn tas. Daarna ook nog bij Jascha, was duidelijk niet zijn dag. We hadden een supergoed hotel met zwembad. Terug naar Kuta voor de auto. Jascha moet naar Austalie want hij gaat daar nog 3 weken met zijn broertje op reis. Nog even een laatste Bintang (bier) gedronken en emails uitgewisseld. Ik wilde ook weer gelijk weg en nam een taxi naar Sanur om de volgende dag naar het eiland Lembongan te gaan. De taxi chauffeur vertelde nog even zijn situatie met vrouw en kids. Huurhuisje en kan de touwtjes net aan elkaar knopen. Hij trakteerde mij op Bryan Adams, normaal niet mijn vafo maar kon het nu zowaar waarderen. Zette me alleen weer verkeerd af, ben maar uitgestapt. In de reggea bar gerelaxed, lekker zitten lezen onder het genot van een Bali illusion. Ik heb geen lonely planet van dat eiland en lombok maar een australisch koppel naast mij wel. Dus even lenen en dacht ik, gelijk die avond met hun doorgebracht met live Bobmuziek. Vroeg opgestaan om met de boot naar Lembongan te gaan. Het heeft echt 4 uur zwaar gehoost. Had een kleine dicussie met het personeel want nu was het ontbijt niet incl., was wel zo en toch voor elkaar gekregen. Wordt daar een beetje moe van in de ochtend, ach. Lekker in de regen met mijn zwembroek en een verpakte backpack op naar de local boot. Moest even door het water en ipv 8 uur vertrok hij om 9 uur. Morgen is er een ceremonie gaande, er moesten veel spullen mee zoals ernorme blokken ijs. Maar met Bret anderson en Kill dthe lights op de achtergrond vermaak ik me prima. Na 1,5 uur aangekomen. Had in de boot al gebeld met een leuk hotel volgens de L.P. en ze hadden nog plek. Mooi werd opgehaald er stond iemand met een bordje met mijn naam. Yeaah Seaview. Mijn was weggebracht en een fiets (zonder slot) gehuurd maar niet bij het hotel, vind het leuker om de locals te benaderen. Beetje rond gefietst en naar een mangrove plek gereden, hier kan je mooi snorkelen, zag niks daar. Een zestigjarige australier riep me vanaf zijn restauhutje. Hij vroeg me hoe je Paradise schreef?? Hij wilde zijn boot zo noemen, hij sprak over zijn vriendin alsof het een ding was. Maargoed hij is wel aardig en mocht de volgende dag zijn kano lenen en naar het reef peddelen en om daar te snorkelen. Nog even verse springrolls gegeten die zijn vrouw klaar maakte. Allemaal zeewier plantages hier. Die avond met dat australische stel gegeten, heel gezellig. De volgende dag in de snik hete zon het hele eiland rond gebiked. Kwam nog een man tegen op een eengezinsbrommer (nieuw woord), ja met vrouw en twee kids. Hij wilde mij wel rond rijden, maar had geen interesse. Bij mijn hotel zit een erg goed restaurant, verse tuna ,avacado salade etc. Veel mensen wonen hier in bamboe huisjes. Vandaag ook vanwege de ceremonie hanengevechten, maar heb ik geen zin in. Ik ben echt keihard gaan fietsen en stijl naar beneden. Maar mijn versnellingen zaten niet lekker dacht ik. Op een gegeven moment keek ik eens goed, bleek dat mijn achterwiel gewoon los zat, oeps. Ter plekke gemaakt en geluk gehad. Ik loop hier al een paar dagen in mijn zwembroek en begin eindelijk kleur te krijgen. Het stikt hier van de zegen altaartjes, echt overal bij elke entre en zelfs voor een koelkast die gaar is. Vandaag gedoken in Manta Ray, dat zegt al genoeg toch. Manta Roggen van 2,5 tot 3 meter breed. Dat is dus een plek wat een soort carwash is voor die jongens. Echt indrukwekkende dive, een tweede duik bij mooi koraal. Een fantastische ervaring en een mooi boottocht langs het eiland met een hoge rotswanden. Wil morgen vertrekken naar Gili eilanden in Lombok. hoi

  • 19 Maart 2009 - 09:38

    Jel:

    Het klinkt allemaal super Benjamin!
    Jolanda heeft in dat apenbos ook ruzie gehad met een aap. Die greep haar tas met mooie nieuwe spulletjes. Was ook spannend, maar de aap heeft niet gewonnen, haha!
    Veel plezier verder! X

  • 19 Maart 2009 - 10:24

    Mick:

    Ja hoor, hij ziet manta's voordat ik ze zie! Meer dan 100 duiken... en hij ziet ze eerder!
    Hmmmm

    x

  • 19 Maart 2009 - 12:23

    Ineke Johan:

    Leuk om avontuur via jou regels een beetje mee te maken. Hoe makkelijk leven en vriendschap maken is wanneer je genieten als gemeenschappelijk doel hebt. De lente komt hier nog niet echt opgang, te weinig zon en temperatuur zou beter kunnen.
    Wees wat beleefder tegen apen!
    groet van mam en mij tot binnenkort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Benjamin

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 16807

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 21 April 2015

Vietnam

27 Februari 2014 - 18 April 2014

New Zealand

27 Februari 2009 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: