Jogya, Yogjakarta - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu Jogya, Yogjakarta - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Benjamin Witte - WaarBenJij.nu

Jogya, Yogjakarta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

10 Maart 2009 | Nederland, Rotterdam

Zo noemen ze het hier. Wordt al een beetje wegwijs, wat een huisje, auto en wat 1 kilo rijst opleverd namelijk 35 cent. Ga niks kopen hoor. Maar voor een 4000 euro heb je al een aardig huis. Ik stond vanochtend even met de eigenaresse te praten, ze heeft die tent al 8 jaar en zelf laten bouwen. Haar vent heeft een goede baan in het leger, f16 department. Zag vanmiddag trouwens nog een fokkersticker achterop een motor. Met de minibus en andere toeristen naar het treinstation, 1:15 min. Allemaal duitsers trouwens en die waren niet echt gezellig. We zagen de hele weg mensen die hun rijst op een kleden lieten drogen voor hun huisje. Hierna 5 uur in de trein. De trein bekogelen ze zo af en toe en dan zit er gelijk een flinke ster in de ruit en je krijgt een hartverzakking. Ik had een eigen stoel, die was bezet maar ze moesten er vanaf. Lekker zitten lezen en een nasi rames besteld. Mijn oude lieve buurvrouwtje liet een aardappel vallen in haar juz. Dus ik zat er redelijk onder, kon er wel om lachen. Op het station aangekomen en bij iemand achterop de motor gesprongen. Sigit heet die gast. Bij Wisma (hotel) Arie's ingechecked. Prima kamertje met een gek klein rond steen bad. Wel prima alles voor me zelf. Op advies van thuis naar via via cafe gegaan voor de citytours. Echt belachelijk duur in verhouding. Die motormuis, Sigit is ook kunstenaar en touroperator. Ik ga dus met hem morgen vroeg om 04:45 naar de Borobudur, cool eindelijk dat wil ik al zolang. Ik heb voor drie dagen een fiets gehuurd zonder licht en met erg slechte remmen dus maakt het spannend. Ga nu lekker douchen was weer een lange dag, doei.

  • 11 Maart 2009 - 06:19

    Ineke Johan:

    Wij Borobuduren verder en knopen de eindjes aan elkaar. Wij Hollanders zouden bovenop dat fascinerend bouwsel de dag graag eens zien beginnen. Wij kijken en beleven mee tussen je regels door.
    Geniet vooral en schrijf het ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Benjamin

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 16783

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 21 April 2015

Vietnam

27 Februari 2014 - 18 April 2014

New Zealand

27 Februari 2009 - 04 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: